Gadżety reklamowe, czyli przypinka niejedno ma imię

23/10/2017 by in category Uncategorized with 0 and 3
Gadżety reklamowe z nadrukiem

W języku polskim możemy spotkać wiele nazw określających ten sam gadżet reklamowy. Czy każda z nich jest poprawna? Czym różni się przypinka od plakietki? Dlaczego niektórzy mówią na to buton?! Spieszymy wyjaśnić. Każda z nazw jest prawidłowa i określa ten sam przedmiot – okrągły, metalowy i lekko wypukły znaczek z agrafką na tyle i nadrukiem na przodzie.

O jakie gadżety reklamowe pytają klienci?

Nasi klienci odwiedzający stronę Przypina, wysyłając do nas zapytania, używają różnych określeń. Na ogół mówią na to przypinki, znaczki na agrafce lub badziki, rzadziej pytają o plakietki, buttony albo badże. Jednak wśród nazewnictwa możemy spotkać jeszcze inne wariacje określające ten kultowy gadżet reklamowy – wpinki, zapinki czy chociażby okrągłe znaczki promocyjne, pinsy, a nawet piny.

Podstawową różnicą, skąd się biorą wszystkie te nazwy tych gadżetów reklamowych, jest kraj pochodzenia danego słowa. Typowo polskie określenie to po prostu przypinka, gdyż oznacza coś, co się przypina (tak, tak, to właśnie od tej czynności nazwę wzięła nasza firma).

Przypinki, plakietki, wpinki reklamowe… Czy to ten sam przedmiot?

Jeżeli spojrzymy na język francuski, mamy tam słowo plaquett, które oznacza m.in. “tarczę”, “”płytkę”, “tabliczkę”. To od tego słowa wzięło się polskie określenie “plakietka”. Jednak najwięcej zapożyczeń na określenie naszych gadżetów reklamowych z nadrukiem w postaci okrągłych znaczków reklamowych widać z języka angielskiego.

Popularne badziki to nic innego jak angielski badge, oznaczający “odznakę”, “znaczek”. Podobnie jest ze słowem button, które w języku angielskim określa “guzik”, “przycisk”.

Natomiast używane w Polsce piny, na pewno swoje określenie zaczerpnęły ze słowa pin, którego tłumaczenie to m.in. “broszka”, “szpilka”.

Niemniej jednak nazewnictwo, to tak naprawdę rzecz wtórna. Liczy się fakt, że przypinki pozostają od kilkudziesięciu lat jednym z najbardziej kultowych gadżetów reklamowych. Któż z nas nie kojarzy ich z amerykańskich filmów, gdzie wykorzystywane są w kampaniach wyborczych lub z dzieciństwa gdy zbierało się je na potęgę i przypinało się do plecaka. Dziś moda na badziki powraca, więc daj się jej ponieść i zamów znaczki na agrafce dla siebie!

Add comment